Αποφάσισα να επαναλάβω το πείραμα χρονομέτρησης των μετακινήσεών μου με ποδήλατα διαφορετικών δυνατοτήτων και επιδόσεων, για να δω πόσο, εν τέλει, η ποιότητα ενός ποδηλάτου επηρεάζει την ταχύτητα με την οποία κινούμαστε στην πόλη.
Όπως είχα γράψει και στην προηγούμενη ανάρτηση, η απόσταση που διανύω, σύμφωνα με το GPS, είναι 5.35 χιλιόμετρα, με μέγιστη κλίση 4% και συνολική ανάβαση 179 μέτρων. Παρεπιπτόντως, για τη μέγιστη κλίση έχω δει και τιμές από 2% έως 38% - υποθέτω ότι η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Πρόκειται πάντως για μια διαδρομή που στο τελευταίο κομμάτι της είναι πολύ ανηφορική.
Ιδού τα νούμερα (κλικ για μεγαλύτερο μέγεθος):
Σημειώσεις:
- Τη διαδρομή την έκανα δυο φορές με το Specialized, γιατί είχα εκπλαγεί με το πόσο αργά είχα πάει την πρώτη φορά. Το πρόβλημα βέβαια με την κούρσα δεν είναι το αν μπορεί να πάει πιο γρήγορα από τα υπόλοιπα, αλλά αν μπορεί να το κάνει μέσα στην κίνηση. Επίσης και τα ξεκινήματα δεν είναι γρήγορα, λόγω του βάλε/βγάλε το πόδι στο καλουπιέ. Τη δεύτερη “γρήγορη” διαδρομή την έκανα με διάθεση να πάω γρήγορα, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες.
- Δυστυχώς πούλησα το Trek 4300 πριν προλάβω να κάνω τη μέτρηση.
- Το Giant είναι της γυναίκας μου και λόγω του μικρού σκελετού (15′’) δε μου είναι βολικό. Με βάση τα νούμερα, είναι το ταχύτερο και σίγουρα το πιο άνετο ποδήλατο για αστικές διαδρομές. Το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής ήταν κουραστικό παρά την υποβοήθηση.
- Μηδαμινός είναι ο συμβιβασμός απόδοσης που πρέπει να κάνει κάποιος με ένα σπαστό στην πόλη.
- Τελικά είναι τόσες οι καθυστερήσεις στην αστική ποδηλασία (φανάρια, κίνηση, επαγρύπνηση για τα άλλα οχήματα) που οι διαφορές αμβλύνονται σε εντυπωσιακό βαθμό.