Η Sarah Jessica-Parker αγοράζει παπούτσια, οι Αγγελόπουλοι μπασκετμπολίστες κι εγώ καλούδια για το ποδήλατο. Ας δούμε με τι αξεσουάρ έχω διαμορφώσει το Boardwalk αυτά τα 2+ χρόνια που το έχω.
1. Λάστιχα Schwalbe Marathon Plus. Μάλλον η καλύτερη αγορά που έχω κάνει. Ιδιαίτερα ανθεκτικά και με πάτημα που εμπνέει σιγουριά. Αγοράζοντάς τα ξέχασα τα σκασίματα (ως τότε είχα πάθει 4 σε οκτώ μήνες). Χρειάζεται προσοχή στην τοποθέτηση των φτερών γιατί είναι φαρδύτερα από τα λάστιχα που είχε το ποδήλατο κατά την αγορά του.
2. Σέλα Brooks Flyer Special. Πανέμορφη και άνετη, χωρίς πάντως να ορκίζομαι στο όνομά της, όπως κάνουν άλλοι. Τα ελατήριά της τρίζουν - πρέπει να βρω ένα κατάλληλο τρόπο συντήρησής τους.
3. Μπροστινο φως B&M Ixon. Πολύ φωτεινό, με καλή διεύρυνση της δέσμης, επαρκή διάρκεια (6 ώρες με πλήρη φωτισμό και 12 με μειωμένο) και ένδειξη φόρτισης της μπαταρίας. Το τοποθέτησα στην κορυφή του πηρουνιού, για να μπορώ να τοποθετώ τσαντάκι στο τιμόνι χωρίς να καλύπτει το φως και για να μη χρειάζεται αφαίρεση του φωτός κατά την αναδίπλωση.
4. Βάση Klik-Fix στο τιμόνι και στο παλουκόσελο. Πολύ χρήσιμες και ευέλικτες. Συνήθως πίσω βάζω την τσάντα του laptop (σακίδιο πλάτης) και μπροστά ένα μικρό τσαντάκι ώμου ή ένα καλάθι αν πηγαίνω για ψώνια. Το μόνο πρόβλημα με τη μπροστινή βάση είναι ότι όταν το ποδήλατο διπλώνει δεν μπορεί να κλειδώσει το τιμόνι στη θέση του και έτσι η κύλιση του διπλωμένου ποδηλάτου δεν είναι τόσο εύκολη. Συνήθως πάντως το παίρνω στα χέρια, οπότε αυτό δε με ενοχλεί πολύ.
5. Πετάλια. Έχω ξαναγράψει πόσο απογοητευμένος ήμουν από τα πετάλια που φόραγε το ποδήλατο από τη “μαμά” του. Πλαστικής αίσθησης και κακής ποιότητας, μου χάλασαν δυο φορές. Αγόρασα αυτά τα μεταλλικά πετάλια που δίνει η αντιπροσωπεία της Dahon, που έχουν καλύτερη αίσθηση, αλλά και από αυτά το ένα γρήγορα χάλασε και αντικαταστάθηκε (όλες οι αντικαταστάσεις έγιναν δωρεάν).
6. Αδιάβροχο πόντσο της Vaude. Το βάζω κάτω από τη σέλα και έχει αποδειχτεί υπερ-χρήσιμο για τη βροχή. Για την αγορά του με εξυπηρέτησαν οι Φίλοι του Ποδηλάτου.
7. Κοντεράκι CatEye Velo 8. Απλό ενσύρματο κοντεράκι. Χρειάστηκε να επεκτείνω το καλώδιο σύνδεσης με τον αισθητήρα, λόγω του μεγάλου ύψους του τιμονιού.
8. Το πίσω φως το πήρα από το Carera στην Πατησίων - δυσκολεύτηκα λίγο μέχρι να βρω φως κατάλληλο για τοποθέτηση στο μεγάλης διαμέτρου παλουκόσελο του Dahon.
9. Βοηθητικό led φωτάκι της Sigma, τοποθετημένο κάτω από το τιμόνι, για όταν ξεχνάω να φορτίσω τις μπαταρίες του κυρίως φαναριού.
Δεν τολμώ καν να κάνω την πρόσθεση των τιμών για όλα αυτά - πιστεύω πάντως ότι τα περισσότερα άξιζαν τα λεφτά τους και έχουν κάνει πιο ευχάριστη την καθημερινή μου ποδηλατική πραγματικότητα.
Monday, January 12, 2009 at 21:12:32
H Klik-Fix άραγε θα μπαίνει και σε ένα Brompton? Έχω κι εγώ ένα σαμσοναιτ σακίδιο πλάτης με θήκη για λάπτοπ που χρησιμοποιώ, αυτό εφαρμόζει στην Klik-Fix ή έχει ειδική τσάντα που στηρίζεται εκεί?
Wednesday, January 14, 2009 at 11:23:38
Τα Brompton χρησιμοποιούν ένα δικό τους σύστημα αποσκευών. Δεν ξέρω αν λόγω της πολύ ακριβούς αναδίπλωσης μπορούν να μπουν τα στηρίγματα Klick-Fix.
Για να εφαρμόζει ένα σακίδιο στα στηρίγματα KlikFix, θα πρέπει να έχει συμβατή βάση. Σε κάποιες περιπτώσεις αυτή μπορεί να προστεθεί επιπλέον. Για να καταλάβεις τις ακριβώς είναι τα KlickFIx, δες στο [url=http://www.klickfix.de/indexe.html]http://www.klickfix.de/indexe.html[/url]
Tuesday, June 2, 2009 at 19:06:33
Κι εγώ σκέφτομαι να αλλάξω τα ελαστικά. Από τη μάνα του έχει ελαστικό σε διαστάσεις 20Χ1,50. Βάζοντας τα Marathon Plus (διαστάσεις 20Χ1,75) δε θα χρειαστεί να αλλαχθεί ρόδα; Θα καθίσουν πάνω στη ζάντα που ήδη υπάρχει;
Monday, June 8, 2009 at 10:16:21
Ναι, δεν υπάρχει θέμα. Στο δικό μου, που έχει και φτερά, έβαλα ελαστικά 20 x 2.00. Νομίζω ότι χωρίς φτερά παίρνει και 2.25
Saturday, October 3, 2009 at 09:47:16
Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν οι βάσεις της Klik-Fix, ειδικά για το σακίδιο με το φορητό (το οποίο έχω συνεχώς στην πλάτη μου και με κουράζει).
Μπορείς να μου δώσεις περισσότερες πληροφορίες? Μοντέλο, τιμή, κατάστημα αγοράς?
at 11:43:38
Τις βάσεις τις πήρα από την ίδια την Dahon, που φέρνει τα Klik Fix. Το σακίδιο το πήρα από τον Τσιρίκο.
Monday, October 5, 2009 at 23:00:43
Σπύρο με το τσιγκέλι σου τα βγάζω… :-P
Μπορείς να βρεις τη βάση εδώ? http://www.klickfix.de/indexe.html
Το σακίδιο είχε ήδη την υποδοχή για το Klik Fix ή μπαίνει και εκ των υστέρων σε οποιοδήποτε σακίδιο? Τιμούλες στο περίπου???
Wednesday, October 7, 2009 at 09:07:22
Βρε Βασίλη, διαφημιστή της Dahon θα με βγάλουν σε λίγο! Μην κοιτάς τα προιόντα στη Γερμανία, δες τι φέρνει ο εδώ αντιπρόσωπος:
http://www.dahon.gr/klickfix_pages/klickfix_index.htm
Το στήριγμα για το παλουκόσελο είναι το “extender with handlebar adapter (B5)”. Τα σακίδια έρχονται με έτοιμη την υποδοχή, αλλά πωλείται το σχετικό εξάρτημα για τοποθέτηση και σε άλλο σακίδιο. Δεν είναι πάντως εύκολο να μετατρέψεις ένα οποιοδήποτε σακίδια σε κάτι συμβατό με Klik Fix, γιατί πρέπει να ενισχύσει κάπως την πλευρά του σακιδίου που θα κρεμαστεί στη βάση στήριξης.
at 10:05:46
Σε ευχαριστώ για την απάντηση Σπύρο, είσαι κατατοπιστικότατος!
Πρέπει να τα πούμε από κοντά σε κάποια φάση και να μάθω από την εμπειρία σου. Δεν φαντάζεσαι το τι ψάξιμο ρίχνω για αξεσουάρ κλπ για το Dahon μου!
Saturday, March 27, 2010 at 09:06:22
Απλώς γράφω τη λύση που βρήκα εγώ στο πρόβλημα με το πίσω φως και τη μεγάλη διάμετρο του παλουκόσελου.
Το κλιπάκι του ανακλαστήρα έχει τη σωστή διάμετρο. Οπότε με ένα κατσαβίδι έβγαλα τον ανακλαστήρα και έβαλα το φωτάκι. Βέβαια έτσι δεν έχω ανακλαστήρα… Αλλά (και πείτε μου και τη γνώμη σας με την ευκαιρία) αν έχω το φως, δεν πειράζει… σωστά;
Saturday, May 22, 2010 at 19:45:40
Άψογο το dahonάκι. Η σέλα τελικά καλή, το έλυσες το πρόβλημα με το τρίξιμο; Από που την πήρες και πόσο;
Monday, May 24, 2010 at 09:27:41
@Νικηφόρος: Φωτός παρόντος, ο ανακλαστήρας περιττεύει κατά τη γνώμη μου.
@Stavros: Τη σέλα την αγόρασα από γερμανικό eBay store - είχε πάει γύρω στα 70€ μαζί με τα μεταφορικά αν θυμάμαι καλά. Το πρόβλημα με το τρίξιμο αντιμετωπίζεται με περιοδική λίπανση μεταλλικών μερών της σέλας. Είναι πάντως ενοχλητικό και επειδή δεν έχω δει άλλη τέτοια σέλα δεν ξέρω αν η δικιά μου έχει πρόβλημα ή όλες είναι έτσι. Αν αγόραζα τώρα σέλα, θα έπαιρνα Brooks αλλά ένα μοντέλο χωρίς ελατήρια.
at 12:41:03
@Νικηφόρος:
Όσον αφορά τους ανακλαστήρες μπορείς να διαβάσεις παρακάτω:
http://sheldonbrown.com/reflectors.html
Φως και πάλι φως, μέρα και νύχτα.
@Σπύρος:
Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Στην σέλα brooks τα ελατήρια δεν κάνουν την διαφορά; Γιατί να θες μία χωρίς ελατήρια;
Tuesday, May 25, 2010 at 00:26:15
Σταύρο, αφού παρέθεσες link του Sheldon Brown για τους ανακλαστήρες, θα σε κατευθύνω στην ίδια πηγή και για τις δερμάτινες σέλες τύπου Brooks, χωρίς ελατήρια: http://sheldonbrown.com/leather.html
at 11:46:46
Ευχαριστώ και πάλι.
Το διάβασα και δεν βρήκα κάτι που να λέει κάτι ώστε να προτιμήσω μία σέλα χωρίς ελατήρια.
Αντιθέτως στην σελίδα του http://sheldonbrown.com/saddles.html που μιλάει γενικά για τις σέλες λέει στο σημείο για τα ελατήρια:
“Springs
Until the 1970s bike boom, virtually all bicycle saddles had springs. The only cyclists who rode un-sprung saddles were hard-core, high-intensity riders. These cyclists carried such a large proportion of their body weight on their legs that they didn’t need springs in their saddles, and they were weight-concious enough to begrudge the weight of the springs. Sporty cylcists also preferred unsprung saddles because they made it easier to pedal rapid cadences without bouncing.
When the bike boom struck, and everybody in America bought a racing-style drop-bar ten speed, the unsprung saddle was part of the deal. Unfortunately, neither the un-sprung saddle, the drop handlebars, nor the narrow tires suited the needs of the more casual, “recreational” cyclist.
The mountain bike revolution was a movement away from the drop bar and the narrow tire, but the unsprung saddle remained. Since the mountain bike came with big fat squishy tires, the tire was able to provide enough shock-absorbency to make the bikes reasonably comfortable to ride. Unfortunately, those same tires also made the bikes slow and hard to pedal.
Despite fashion, I believe that saddles with built-in springs make a great deal of sense for most cyclists, who favor a fairly upright riding position which puts more of the rider’s weight on the saddle.”
at 11:47:22
Τελικά μάλλον έχεις κάνει την καλύτερη επιλογή.
Φιλικά,
Σταύρος.
at 14:26:39
Αυτό το περί ελατηρίων είχα διαβάσει κι εγώ - την τελευταία παράγραφο - και αγόρασα τη σέλα. Αλλά, όπως τα λέει και ο μακαρίτης ο Sheldon, η άνεση και η διαφορά μιας δερμάτινης σέλας έχει να κάνει με τη χρήση του δέρματος που σταδιακά “ανοίγει” και παίρνει σχήμα… βολικό. Νομίζω ότι θα ήταν προτιμότερη μια σέλα χωρίς ελατήρια, ιδίως αν λάβεις υπ’ όψη ότι το Boardwalk έχει σκελετό CroMo (= πιο εύκαμπτο από αλουμίνιο) και από μόνο του έχει μεγάλη απορροφητικότητα, καθώς και ότι τα λάστιχα που φοράει το ποδήλατό μου είναι αρκετά χοντράκαι απορροφητικά.
Όσο ζούμε μαθαίνουμε :)
Tuesday, September 28, 2010 at 01:33:05
Καλημέρα Σπύρο,
κάνοντας έρευνα αγοράς για ποδήλατο “έπεσα” στην ιστοσελίδα σου η οποία με κατατόπισε υπεραρκετά για τα σπαστά ποδήλατα.
Έχοντας καταλήξει στο Dahon Vitesse D7HG,αλήθεια ποιά είναι η γνώμη σου για το συγκεκριμένο ποδήλατο,ψάχνω πλέον για αξεσουάρ.Έχω τις εξής απορίες:
1)Να τοποθετήσω την σχάρα ή την βάση και το σακίδιο?
2)Η σχάρα μπορεί να κρατήσει ένα σακίδιο ή θα υπάρχει πρόβλημα με τα λουριά ή οτιδήποτε άλλο?
Θέλω να τα τοποθετήσω και τα δύο αλλά το κόστος αυξάνεται επικίνδυνα,ειδικά για την βάση και το σακίδιο.
Θεωρώ ότι η σχάρα θα με βολέψει περισσότερο ώστε να κουβαλάω και άλλα αντικείμενα.
Παρεμπιπτόντως το σακίδιο είναι της klickfix ή έκανες πατέντα για να τοποθετήσεις κάποιο άλλο?
Σ΄ ευχαριστώ εκ των προτέρων και καλές βόλτες….
Friday, October 1, 2010 at 10:07:33
Γεια σου Πάρη. Το D7HG είναι ένα επαρκέστατο ποδήλατο για κίνηση στην πόλη. Γρήγορα στις ερωτήσεις σου:
Αν βάλεις σχάρα, έχεις σκεφτεί τι θα στηρίζεις εκεί και πώς; Κάποιο πλαινό ποδηλατικό σακίδιο (pannier); Αν ναι, έχε κατά νου ότι αφ’ ενός δεν είναι (συνήθως!) φτηνά, αφ’ετέρου ότι θα πρέπει να το ψάξεις λίγο, ώστε να είναι κατάλληλα για το Dahon (λόγω των μικρών τροχών, η απόσταση από το έδαφος είναι μικρότερη, όπως και η απόσταση από το πετάλι). Μια καλή λύση που επιτρέπει την τοποθέτηση των περισσοτέρων πλαινών σακιδίων της αγοράς είναι η σχάρα τουρισμού της Dahon, που είναι ψηλότερη. Αν πάλι προτίθεσαι να στηρίξεις κάποιο δικό σου σακίδιο, θα πρέπει να βρεις τον τρόπο μόνος σου (λουριά κλπ).
Η KlikFix διαθέτει και κάποια ανταπτοράκια για την τοποθέτηση καλαθιών στη σχάρα. Δες τον κατάλογό της - μπορεί και να έχουν προσθέσει πράγματα που δεν τα ξέρω.
Αν πάλι βάλεις απλά τη βάση και το σακίδιο, έχεις μια καλή αλλά όχι ευέλικτη λύση. Το μέγιστο βάρος που δέχεται της βάσης της KlikFix αν θυμάμαι είναι 7 κιλά και πρέπει να τοποθετήσεις συγκεκριμένες τσάντες (ή να μετατρέψεις κάποια δικιά σου χρησιμοποιώντας το σχετικό αντάπτορα). Η δικιά μου ήταν της KlikFix.
Το να τοποθετήσεις και τα δύο το βρίσκω άσκοπο πάντως.
Friday, October 15, 2010 at 05:15:27
Πως τοποθέτησες το μπροστινό φως στην κορυφή του πηρουνιού?
Ευχαριστώ.
at 22:56:26
Υπάρχουν ειδικές βάσεις. Εγώ πήρα τη δικιά μου μαζί με το φως από το bike-discount.de.
Αν θυμάμαι καλά, στη Sigma (αντιπροσωπεία Dahon) και στον Αλτιπαρμάκη είχα δει μια άλλη έξυπνη λύση για τοποθέτηση φωτός εκεί - μια βάση στην οποίο έμπαινε μια μικρή μπάρα, σε διάμετρο τιμονιού, και πάνω σε αυτήν έμπαινε οποιοδήποτε φως τιμονιού.