Thursday, July 3, 2008

Ιστορικά αναδιπλούμενα ποδήλατα

Τα αναδιπλούμενα ποδήλατα δεν είναι καινούργια ιδέα ή μόδα της εποχής. Κατά καιρούς βλέπω παλιά αναδιπλούμενα ποδήλατα στο δρόμο και κάποια στιγμή θα πρέπει να τα φωτογραφίσω.

Νομίζω ότι οι πρώτες κατασκευές αναδιπλούμενων πρέπει να επινοήθηκαν για στρατιωτικούς σκοπούς. Σε πρόσφατη επίσκεψή μου στο Πάπιγκο, στο Μουσείο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου που βρίσκεται εκεί, είδα το παρακάτω, ιταλικής κατασκευής, ποδήλατο:

carabinieri.jpg

Επίσης σε επικοινωνία με τον Kalle Kalkhoff, γερμανό κατασκευαστή υπέροχων ποδηλάτων Pedersen, είχα μάθει το εξής:

“We used to sell a historic folding bike, a replica of the BSA military foldable, we call it Galaxe. The amazing thing was that it had 28” wheels.”

Ιδού το πολύ όμορφο Galaxe:

galaxe.jpg
  1. kowalski

    Friday, July 4, 2008 at 09:54:13

    Γεια σου Σπύρο,

    απ ότι βλέπω χτύπησες διάννα στο Πάπιγκο. Ήθελα τα φώτα σου σε κάτι. Σκέφτομαι να αγοράσω ένα παλιό ποδήλατο και να το φτιάξω σιγά σιγά. Ξέρεις να άσχοληθώ λίγο μαζί του, να το βάψω κλπ.
    Έχω βρεί (δεν τα έχω δει ακόμη) α)Kalkhoff 10 ταχυτήτων 150€ άριστη κατάσταση σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη και β)Mercier αγωνιστικό με τις ταχύτητες στο πόδι 180€ μόλις έχει γίνει service.
    Για την 2η περίπτωση με τις ταχύτητες δεν ξέρω πόσο βολική θα είναι, για το Kalkhoff νομίζω ότι είναι ο ίδιος που αναφέρεις.

  2. Σπύρος

    at 10:19:00

    Ο Kale Kalkhoff, τον οποίο ανέφερα, έχει μια μικρή εταιρία που φτιάχνει κάποια αξιοπρόσεκτης σχεδίασης (και τιμής δυστυχώς) ποδήλατα τύπου Pedersen - δες τη [url=http://www.pedersen.info]σελίδα του για περισσότερα[/url].

    Σχετικά με την παλιότερη εταιρία Kalkhoff, ιδού τι μου είχε γράψει σε σχετική ερώτηση:

    [i]My name is Kalkhoff, a rare name in Germany. My grandfather founded the company in 1919. But 20 years ago the company went bankrupt. It was at a time when they produced 5.000 (five thousend) bicycles per day ! I am happy if I sell 300 bikes per year. Today Kalkhoff bikes are still around. A company called Derby Cycles runs an assembling plant, where other bikes are assembled, too. I am saying assembled - not produced. Today all bike frames come from China. The makers just give the frame a powdercoating and put a different sticker on it.
    [/i]

    Παλιότερα έβλεπα αρκετά Kalkhoff στο δρόμο, αλλά όχι πια. Θυμάμαι ένα δεκατάχυτο που είχε ένας ξάδελφος. Γερό ποδήλατο, το είχαμε ταλαιπωρήσει πολύ. Αρκετά βαρύ πάντως.

    Όταν μιλάς για “ταχύτητες στο πόδι”, τι εννοείς; Στον κάτω σωλήνα του σκελετού ή αλλού;

    Γενικώς, παρ'ότι οι τεχνικές μου γνώσεις είναι λίγες, με ενδιαφέρουν πολύ τα project επιδιόρθωσης παλιών ποδηλάτων. Πες μου πώς προχωράει το δικό σου. Ειδικά το ζήτημα της βαφής, που με ενδιαφέρει και για το Puch που έχω.

  3. Μάριος

    Monday, July 7, 2008 at 08:34:19

    Σπύρο,

    για το Mercier με μια κυρία που μίλησα μου είπε στα πόδια οι ταχύτητες, αλλά μάλλον θα εννοεί στο σκελετό. Θα πάω να το δω και αν το πάρω θα σου πω, το δίνει 150€.
    Τα ίδια λεφτά δίνει και ο άλλος το Kalkoff.

    Δεδομένου ότι είμαι με το Roo και θέλω κανονική ρόδα αφού τα καταφέρνω, λέω να πάω παλιό σκελετό - επιδιόρθωση - βάψιμο, έτσι για να έχει τη δική μου σφραγίδα το ποδήλατο. Όσον αφορά τις τεχνικές δεν έχω ιδέα αλλά έχω όρεξη. Έχω βρει και ένα πολύ καλό blog περί του θέματος [url=http://howtofixbikes.blogspot.com/]http://howtofixbikes.blogspot.com/[/url]

    ΥΓ. Προχθές το ξέχαστικα από το δικό blog και σου έβαλα ψευδώνυμο kowalski =Μαριος

  4. Σπύρος

    Wednesday, July 9, 2008 at 08:01:47

    Αν τα δύο ποδήλατα είναι στην ίδια κατάσταση (τσιμπημένη η τιμή τους πάντως), εγώ θα έπαιρνα το Kalkhoff - αν δεν απατώμαι, τα παλιά γαλλικά ποδήλατα είχαν μερικές παραξενιές στα εξαρτήματα. Δες ας πούμε στο [url=http://www.podilates.gr/node/2009]http://www.podilates.gr/node/2009[/url] την προσπάθεια ενός παιδιού να συμμαζέψει μια παλιά κούρσα Peugeot.

Add comment

Fill out the form below to add your own comments